So Mekato

Wednesday, January 13, 2016

Abotani oho - Tariñ-Ta'ti

Abotani ka myw buutu ja’hw Ayo Dwfañ Dwbyu. Dwfañ Dwbyu oho pa milobo azè he dùutw’ - Punu Tariñ zi Swró Ta'ti zi. Abotani ka urú atañ hw aya cañcañ sañqola dùupa, Twni Ruñgya hwnwñ zimw akó hw Abotani mi kabyo hatw'. 

Abotani mi Twni Ruñgya lu, “No qwmi myw buupe. Qwmi myw buufí milo ají-fa'pyo mwgo mi hina mapa mwci ke.”

Abotani Twni Ruñgya mi lu, “Dwfañ Dwbyu ají mwma ha ena? Mò tvrv aya pa ají-fa'pyo mwsu do.”

Ho Twni Ruñgya lu, “Qo mò ka alo mwnwñ mi koñci mwcì, koñcì mwnwñ mi lekú mwci. Palw' rafañ mi keele raqo mi paka tope”.

Abotani hopa Twni Ruñgya zimi Dwfañ Dwbyu zimi palw' rafañ sa’he keele raqo sa’he pabi lala la aji mwka swke nintw’.

Kami ho azìru ude áafiku. Ho kaka bwke le Dwfañ Dwbyu palw' keele mi abuya mi mwxwñma pa ba'kur gwtw' ku. Twni Ruñgya kw’mi hi'xa dado mwxwñ gwku la ba'lw gwfì kunwñ. Abotani hiñdapwla hinwñ hw Twni Ruñgya kw’si palw' rafañ keele raqo simi mwxwñ mwja gwla balw' gwdo kunwñ, Twni Ruñgya ají mwga yatw’pa hiñda lala la mòmì myw pa dùugw tw.

Hopa, Ayo Dwfañ Dwbyu myogu tw’ku. Punu Tariñ zimì Swró Ta'ti zimì Tani agiñ ho apa’ bitw’ku. Permo Mwlo (Imò) mi myota’ gwtw ku.

Kamì ho Twni Ruñgya Abotani pa wqa buufimi kele Tinw Tiñsañ mi Ranw Rasañ mi oho buutw’. Tariñ Ta'ti zi lwbañ ba'du la, swre niñsañ dola hwfinwñ. Abotani qwka oho ahiñ mi nwtañ lupa’ du hwla lula la, Tariñ-Ta'ti zimiya mompa tw’.

Kami hoyulo, Abotani Twni Ruñgya ka ají mwkor mi kaateku kele mò haqwja ají mwkor kapá kuma tw’mi. Yapuñ Lañta’ hwla yalañ pohe dotw’; hwko ho palw'-keele mi Twni Ruñgya kw’mì mwxwñ gwla balw' gwtwku mi.
 
Abotani kam
ìkalo ho Twni Ruñgya mi apa' te’ku la Punu Tariñ zimi Swró Ta'ti zimi mebo tatw Ku. Miji aguñ pa axáa luko nenw,

“Tani dwrì pa bu'ka kwle ja,
Tariñ ka pwsi si suka de kele ja,
Dikañ ka bo’go xobo ja nebyo.
Ta'ti de pwsi si suka ja kele ja,
Hima ka swxó so xobo ja nebyo."


Bwpw' daka goqohe taka nwmi ciñkato:
1. Humi pe Abotani myw buupyópa buunw ?
2. Dwfa
ñ Dwbyu ka oho amfañ mi luko lukato.
3. Twni Ru
ñgya oho hu pe?
4. Twni Ru
ñgya palw'-keele mi no ho pe mwxwñ gwtw’ nw?
5. Palw' nw pe? Keele nw pe?
 

(Kenwbo: Pura Lailang)

No comments:

Post a Comment