So Mekato

Friday, January 15, 2016

Tariñ Ta'ti zi ka Swko

Abotani Dikañ Bogo-Himma Swxó ho mò ka oho azè hemi mebóla intw’. Kaduñ kaduñ kakatw’, hojalo oho azè mi kapa kumatw’.

Kami-kalo ho Yasi Pari mi kapa lala la takatw’, “Qwka Tariñ Ta'ti zimì kapa masu ha?".

“Qo nwka Tariñ Ta'ti zimì ka yasi buho nanwzañ ho ali lwmiñ doku nw," hwla lute’ hela Yasi Pari goóle' gwtw'.

Ho hwra'pa iñjo-iñjo iñbwkele Fumpiñ Taxw mi kapa bwfi. Abotani hwra’ Taxw mi taka tw’, “Qwka Tariñ Ta'ti zimi kapa masu ha?”

“Qo nwka Tariñ Ta'ti zimi yasañ ba'ho nanwzañ ho diñta’ hátvr donw”, hwla lukote’la Taxw hw fole' gwtw'.

Kami ho mejo-mejo mebw kele fiha du'nwñ mi tapa tw’.
 
Ho Abotani lutu la lutw', “Huya na ap
úu e'do nw? Qwmi e'pu dwla a”.

“Abotani ka oho Punu Tariñ zi Swro Ta'ti zi co”, hwla lukotw’.

Ho Abotani kala’ tw’ku. Bezi mi luko twku, “Qo Abotani nwzì ka abba ke”. 

Ho Tari
ñ Ta'ti zi Abotani mi luko twku, “Qwzi kw turo pago, hiruñ lago mi mwja lobw du. Pwì Ràgyo' bo kontw’ da qwzì ka milo mwgo da’ne kunw. Hwmi milo mwte' hekula qunu iñba swku sa".


Kami ho Pwì Ràgyo' mi azèru e'lo bwfì ku. Hwka adiñ mi ba'gw dupa hwla seh xwlw' gwla Punu Tariñ ba'ri’ gw. Adiñ hw aì haja’la seh bare' gwla hui nw Punu Tariñ ka lwge' mi hure'. 

Swro Ta’ti ja abba mi puyu luko tadu kupa hwla xe'jo bwla iñku. Zibya haji iñdu hwla mò ka piñjañ mi yabiñ pipo.

Hwtañpa azèru Abotani mi kapa kumapa swle' tw’.


Bwpw' daka goqo-he taka nw’mi ciñkato:
1. Abotani Tariñ-Ta'ti zimì no ho mete tw’ku?
2. Abotani mi oho meteko limbo ho hu-hu na irw' tw’nw?
3. Tari
ñ-Ta'ti zika kami ja’pa swre e'lo nw’si nw amfañ hwla?
4. Yabi
ñ si nw pe?
5. Tari
ñ - Ta'ti zi nwtañpa swtw'?

(Kenwbo: Pura Lailang

No comments:

Post a Comment