So Mekato

Monday, February 8, 2016

Ato Neha mi ka Wqa Buuko

Abotani yama Tani ja, Tani dwrì mi bu’dvr kefiku yu. Myw buuduñ-buuduñ bute’ hekula Tani alíi-oho ja dùuliñ lamafi yu. Caló Rwgañ so Tani ka dola mi, topa’ tafiku hwfiku yu. Dofañ Canjañ Tani mi lutw’, “Nwka dola mi Caló Rwgañ ho topa’ yo; sudu so tolw’ tope.”

Miji’ aguñ pa:
“Murtu-durw, hintw-durw ho tolw tope
hwla gombfa
ñ afañ pa, gombi fikunwñ.”

Yama Tani diñ, hokoda hwla hiñka kulala dola mi Caló Rwgañ so topa’ yoma mi. Sudu ho Tani ja’ka dola mi gyalw’ bwfi yu; Arki taca’ pata, aró pwfo hopu pwta si duliñ bwla yu. Tani ka dola mi mòka ale’ ho lepu’ gwla, ho ami’ lo mi’pu’ bwla ja, Dazi Hartw ho aatw’.

Byatú-lwkañ, byarañ lwzi’ so, Gartw Tamañ ka ciciñ cila dùuko malo mantu' ho goha bwla, twrw mitu’ ho sudu daka Tani dola mi dulò bitw' yu. Ho twrw-twlo ho bíihi la, yapiñ-pilo ho bijo yufi yu. Hokw gompw ho duì la, habyañ ho bíihi la, ho hwra’ bíijo-bíijo binw-canw laru pa, donw-lañgo pa, bíipo lw’gwfi yu.

Hodiñ ho, ere’ hw saliñ la puro kwle, Gartw Tamañ hilú gwfi. Dwho kunwñ hindvr kuma, taho kunwñ hindvr kuma, ere’ si nw jana puro gwdo nw hila dugw duku yu. Kamì ho Pinw-Siyo, Arv Amfo, Popi Sarmiñ dùuliñ bwdu la luko kunwñ, “Wga ke gwdo nw; wqa bukiñ doke.”

Tubo hw hime si qwkw hwfi mi; Fabo hw tarv hime si qwkw hwfi yu, Myotw hw hime si qwkw hwfi,  Pifa hwtvr hime si qwkw sw hwfi yu. Diñgyañ sitvr qwkw hwfi yu, Sww hwtvr hime si qwkw hwfi yu. Mwlañ hw ohò mi cika swla dofiku yu. Abotani Yama Tani ja ce’xa lakuma yu.

Kapyo ho Tani mi bwdi dikvr swtw’ kutanwñ, Gartw Tamañ ohò gwkele, ohò ciya’ hala talu-sañgya mi gyaka swbyo sa, talò-sañgya mi gyaka swbyo sa hwfi kuta yu.

Talu Sañgya gyaka kwle ja Diñgya ka apúu pale’ domi, Sww ka apúu pale’ domi yu, Myotw ka apúu pale do, Piifa apúu pale do. Abotani sañgya si gyada’ yafi mi. Nwtañpa na hwke le, Abotani mi sarkuñ(ikuñ) hokw apúu mitu’ ho gage’ bifi nw, ho Tani apúu raage’ tw’mi co.



Ohò si Tani kwya swdo luke le,
“Kwdi-rwpw mi cañgya-rwpw,
Mwdo-rwpw mi, dogya-rwpw mi, 
Pwka swbyo sa,”
hwfi kwfi y
ù.

Abotani ja Talu rwpw mi pwfa finwñ, Talo rwpw mi pwfa finwñ, Tani kw’ swfwñ-swfañ hwdo Úì atañ kw’mi dumi yafi kwfi yu.

Tani kw’su kubyo ke hwka kwle ja,
“Mwri paji mi ji’ka Swsa,
Cañko pabfami bfaka swci,” hwfi kwfi yu.

Diñgyañ ka mwri byanwñ hw putu pa’kvr dadopa bfaliñ bwfi yu. Sww ka byanwñ hw pabu-paka’ jatw bwfi yu. Tani nwna mwci kunw hindvr lama da’fiku yu. Dofañ Cañjañ ja Abotani mi mwri jado jaka swko ho, mwri hokw bima pa tooro mi sa’gu lala la jaka dopa bifi nwñ. Palo-malo jakvr la kapa kuma tooro hw gofi kunwñ,
“Tani ka mwri paji si, jitvr yane ke,
Cañko pabya si byatvr yane ke,
Oho si Tani kw’su kuke,"
 hwla lukele,
Hokoda, Wga mi buuliñ-buuka kiñcirañ, sisi Tani ohò lufatema hwfi kwfi yù

Hokoda hwla lula la mwlañru ka lusu kunwñ:
“Diñgyañ Úì ohò pa buukoda
lwbañ poci pa buuliñ fidw ke hwfi,
Sww Úì ka lunwñ hw mò ohò pa buukoda
ala’ la’lo pa bufi dwbyo, hwfi.
Ho Gywnw kw’milo, harbfw so buliñ to,
Piifa kw’milo la’pyo pa buliñ to,
Alo Úì ja’kwmilo Adiñ pa buliñ to,
no Poñta kw’milo koga’ hopa buliñ to,
Myotw kw’mi lo, rufuñ hopa buliñ to,
no Tani kw’mi lo, canw laruñ so, hagvr twko lo,
donw laruñ so buliñ totwkwlo, hwka swbw fiku yu.

Kamì-kalo ho wqa buufi mikele, canw laruñ so, donw laruñ so wga bufi kumi. Hwka wqa hw Ato Neha pa dùuliñ tw’ku.

(Kenwbo: Pura Lailyang)


No comments:

Post a Comment