So Mekato

Wednesday, February 17, 2016

JIJI YALI

Bíilò roqe yali dore dwgo medo tapa ka in, miyu dùuko apur ho qoha tw’. Mò ano pada haya tw’ku ho mòmi akì toqé montw’. Yali hargw nw ude peqe ho hara gwla fóopu la jiji roq harpo ho fóoha gwtw’. Adiñ hokw la lwci’ lohe roq hi’pu gwto kula swpe pa’la more ho hara gwtw’ ku.



More daka xwbe acu-amfo (acu-amyo) da’nw atañ mòmi kapa lala la hillú-hille (hellú-helle) tw’, ho kaciñ kuma zatw. Hopa yali hw hillú-hille laka donwñ mi hiqiñ swnw nañbw la acu-amfo (acu-amyo) mi bwdi-diha tw’.

Acu-amfo (acu-amyo) xwbemi ka mò ka luko nwñ, “Qo Ta'mo-Tatvr Qwla. Úì atañ ka raddè bo hw qwmi kwdi daka more mi kai-kagur gwnw pa hwla kwniñ loda’.”



Acu-amfo pwcá atañ hw yali ka lunwñ mi taje zatw’. Hwka haba’ yali hw Dwmpu’-Patw mi mò agyuñ ho pyolo ja’pa dagw tw’, Dimiñ-Patw mi mòka imiko’ mi kai-kagur binw pa atw’ tw. Swtw mi afe’ ago ho da'gur bwnw pa atw’ tw. Ho xwbe mò ka yali ajiñ atañ mi kala’ kodw la hwlaka bwso mi aruñ dugw mapa more ho da’hete hwla nimpa’ tw. Mò rato ja’pa xwsu la dùufi ku. Xwbe acu-amfo atañ mòmi dwgo bolw' bitw’, ho hwka dwgo bolw’ binwñ mi mwlañru mi ahiñ-ahiñ tace lala la dwgwla dùutw’. Hopa mo ano himpfo-himpa (hempyo-hempa) pa dutw.



Alo lohe yali toqe mòlu ka da’kur tapa dopa hwla píjo bwla intw’. Hwka pínwñ mi tapa lala la Ta'mo-Ta'tvr Qwla bohw, mo tvrv yali swfi nwñ, pínañ mi pi’gw laku mapa goro ja’pa pída binw bohw, acu-amfo xwbe atañ tala’ lala kula la, si qunu mi yali si bwdiñpo dilo bwdo nw hillla kula la mòmi cixw lotw’ ku.

(Panchatantra hokw; Tanw pa kenwbo: Pura Lailang)


No comments:

Post a Comment