Aato Neha mi
wqa buuliñ kwne kulala Abotani mòka oho ku hwla hiñla Gartw Tamañ ude abw kwleja, Úì atañ hwra’ apa’ mapa ce’ha firañ yu. Ho nw hwla na ce’ha fikwfi nw, hwla
taka bwkele Úì atañ Neha mi mòlu apa’ bila kimma hwfi kwfi yu.
Dazi Gartw
Tamañ ka kamì-kalo ho mwlañmi ka yarku nwñ, “Homilo hime ka gusu fihepa haqwja lusu fakuyo. Oho si gula’
swfi kumilo nunu mi qo gyo’faso, mwlañru áafá. Ho ludvr swsa”.
Kamikalo ho,
hime si gusu fiku yu. Hoyadiñ, Gartw Tamañ, Myotw, Piifáa, Acu-Abyo, Diñgyañ, Sww, Abotani mwlañru mi gyo’lw kwle, Úì atañ hw jilañ adiñ, ci’ri adiñ gwto la palo-biko adiñ áala, mílò iñgya
hokwla, agó impuñ loyepa koga-kora adiñ dutiñ duja bwtokula duzáa duku yu.
Abotani Yama Tanija, afe’ ago ho da’la roka hate’ hela mò jihiñ byare kontw’ jarpw gwtola hwzañ mi uraa áapo’ nama pa da’ku yu. Hokw,
byaci liñkur
kula yapvr ho koda’ tola da’gw daku yu.
Kami-kalo ja’ho,
Dazi Gartw Tamañ mwlañru mi áatw’ pake nila laka lunwñ, “Swlo nunu Úì atañ tvrv hi’xa’ dado áado, Yama Tani tvrv áado, oho si gusu doku ke. Swlo oho lo abba
hw kala’ kaka ko’toku. Oho kala’fiku milo swlo hame hokw Neha mi ce’su faku
yo.”
Úì atañ mwlañru yalu-yabfa adiñ swfinwñ, mòlu mi
oho kaji’swda fi lambyolo hwla hiñla, “Kw! oho kaala’ fiku milo qunu ce’su kuma sa,” hwsu bwfiku yu. Gartw
Tamañ lunwñ, “Si qo Neha mi apiñ ga’hiñ pohe púbì bwfì ke. Ho Neha mi uura impuñ hokw ato guliñ swki nenci ke. Mwlañru adu mapa kafá zaala dùuto. Huka harpuñ hona guha tafi nw, ho guha bwla apiñ ga’hiñ simi bikoda, hw abba badvr ja’kuke.”
Kamì ho, Neha gujo-gujo gula, Myotw harpuñ ho guka haw guku liñku; Piifáa harpuñ ho guka haw guku liñku; Diñgyañ harpuñ ho guka haw guku liñku; Sww harpuñ ho guka hate’ hela guku liñku la; gujo-gujo byaci ho guliñ fiyu. Ho guliñ bwla Tani harpuñ ho guha la apiñ ga’hiñ mi Tani mi bila kula la, Abotani ka harpuñ hokw guliñ kuma sola dùuku. Hwla dùukwle, Tani oho pa Ato Neha mi lampo cipe’ hwla, axáa luko kunwñ hw done kupe hiñdo.
(Kenwbo: Pura
Lailyang)
The so claimed descendants of Buru(Roru) tell the same story but the father in their version is Roru instead of Yama Tani....... having said that, may you ajinbo Halyang please elaborate upon how Aato neha was conceived and who the mother was..!
ReplyDeleteAto Neha mi ka oho bwko mi so ketola do:
Deletehttp://tanw-agun.blogspot.com.tr/2016/02/ato-neha-mi-ka-wqa-buuko.html
The so claimed descendants of Buru(Roru) tell the same story but the father in their version is Roru instead of Yama Tani....... having said that, may you ajinbo Halyang please elaborate upon how Aato neha was conceived and who the mother was..!
ReplyDelete